Роль гурткової роботи для всебічного розвитку особистості

Роль гурткової роботи для всебічного розвитку особистості

Гурткова робота – сприятливий   простір творчого та особистісного вдосконалення учнів, поглибленого розвитку їх  здібностей, реалізації  можливостей та  прагнень, створення умов для творчого розвитку та самовираження учнів, організація змістовного дозвілля, впровадження інноваційних форм і методів навчання та виховання.

Гурткова робота в ОЗ «Новояворівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1» забезпечує можливості щодо вибору діяльності, до якої дитина проявляє зацікавленість, створює необхідні передумови для прояву її природних здібностей. Система гурткової роботи закладу спрямована на розвиток творчої особистості, здібностей, талантів, формування естетичного смаку, здорового способу життя, на задоволення потреб дітей та батьків.

Період вимушеного карантину — це період змін, нововведень, переосмислення  поглядів, ідей, теорій. Тому головною темою стало дистанційне навчання. Керівники гуртків у новому форматі зацікавлюють дітей, дають  можливість пофантазувати, проявити творчість та креативність, при цьому не виходячи за межі освітнього процесу. Під час карантину керівникам гуртків довелося пристосовуватися до дистанційних форм навчання. Найдоступнішими засобами зв`язку з вихованцями гуртків та проведення онлайн-занять залишаються:

  • месенджери (чат, групи, спільноти на платформі Facebook);
  • Телеграм (групи для переписки та обміну файлами, голосові повідомлення);
  • Інстаграм (бесіда для переписки, запис голосових повідомлень та включення педагога у прямий ефір;
  • Вайбер (чат для переписки та обміну файлами);
  • Skype (можливість підключити в бесіду зі зв`язком хорошої якості до 30 осіб);
  • You-Tube-канали (можливість через посилання надавати доступ до відео-занять або поширювати вже змонтовані освітні ролики, майстер-класи згідно обраної теми).

Протягом дистанційного навчання вихованці гуртків “Умілі ручки” (керівник Купцьо О. Б.), “Дитячі фантазії” (керівник Кіт М.М.), «Рукоділля» (керівник Глинська К.Д.) створювали аплікації “Вербові котики”, різноманітні Великодні композиції, листівки до Дня Матері, використовуючи раніш освоєні техніки плетіння, оригамі, торцювання, паперового фітодизайну, витинанки, бісероплетіння.

Учні проявили свої фантазії, творчу уяву, художній смак та індивідуальний стиль роботи.  Виготовляли сувеніри та іграшки із пластикових пляшок “Ляльковий театр”, тим самим привертаючи увагу до збереження навколишнього середовища. Екологічну тематику підхопили вихованці гуртка-студії «Образотворчого мистецтва» (керівник Ястремська Т.О.). Вони взяли участь у районному дистанційному конкурсі малюків «Збережу природу від пожеж». Організували онлайн-виставки  «Писаночка»,  «Моя мама – найкраща!».

Основною метою вокального гуртка «Джерельце» (керівник Сирко Б.Д.) є розвиток музичних здібностей та інтересів дітей. В процесі роботи гуртка юні вокалісти отримують значний багаж знань, вокальних вмінь та навичок, які уміло демонструють у різноманітних районних та обласних конкурсах («Сурми звитяги», «Різдвяні канікули», «І слово, і пісня, матусю, тобі»). У дистанційній формі навчання гуртківці працюють над вдосконаленням вокально-хорових навичок: розспівка на склади у висхідному та низхідному русі, робота над плавним голосоведенням і чистотою звучання пісні, вправи на артикуляцію і чіткість вимовляння слів та ін.

З метою військово-патріотичного та фізичного виховання молоді, сприяння формуванню і розвитку відповідальності і дисциплінованості діють гуртки «Джура» (керівник Василець І.Д.) та «Школа безпеки» (керівник Лихолат С.В.,). В умовах карантину та поширення коронавірусної інфекції особлива увага приділяється темі «Як уберегти себе від COVID-19», «Обов’язки громадян під час режиму надзвичайної ситуації».

Систематизація та поглиблення знань учнів про історію, звичаї та культуру рідного краю – це основна мета краєзнавчого гуртка (керівник Семків Т.В.). Під час дистанційного навчання гуртківці проводили пошукову роботу на тему «Мій край – моя історія жива», «Відомі імена рідного краю», використовуючи інтернет-джерела та створювали відео-презентації.

Тематика усіх гурткових занять підпорядкована навчальному матеріалу та відповідає запитам учнів. Протягом 2019-2020 н.р. члени гуртків розширювали та  поглиблювали свої знання, розвивали пізнавальні інтереси і творчі здібності,

формували практичні уміння і навички. Гурток готує дітей  до самопізнання, самоутвердження і самовираження. Як правило, гурток об’єднує однодумців, зосереджених предметом, бажаючих, брати участь у колективних видах діяльності.